XXXIV. ROČNÍK SOUTĚŽE ELEGANCE HISTORICKÝCH VOZIDEL V ROZTOKÁCH U PRAHY
17.05.2013 13:45
Státní svátek 8. května byl termínem 34. ročníku Soutěže elegance historických vozidel v Roztokách. Předpověď počasí neslibovala nic pěkného, snad proto bylo na startovní listině jenom 38 automobilů, 8 motocyklů, 7 užitkových a nemotorových vozidel a 1 letadlo.
Zánecký park v Roztokách se začal plnit po osmé hodině ranní, přijížděla vozidla přihlášená i nepřihášená, před polednem jejich celkový počet přesáhl stovku. Sluníčko začalo svítit, dobře udělal, kdo navzdory předpovědi špatného počasí přijel.
V Roztokách je tradicí účast všech kategorií, tříd, roků i zemí výroby, skladba vozidel je pestrá a vyvážená, bylo na co se dívat. Štěstí, že existují majitelé vzácných, okolo sta let starých unikátů, kteří nevidí problém v účasti na stejném podniku s úplnými mladíky mezi veterány.
Převážně předválečná vozidla byla v levé části parku, u vchodu vítal diváky Hupmobile R 20, rok výroby 1911 Jana Tremla, nejstarší automobil byl De Dion Bouton rok výroby 1903 pravidelného účastníka Roztok pana Vohradského. Loňská novinka, Cadillac r.v. 1917 Václava Macháčka, familiérně nazývaný lokomotiva, stál vedle Laurin a Klement 105 r.v. 1923 pana Hanzlíka, unikát je SIMA Standard ing. Ivo Daňka, na přípravě podkladů pro jeho renovaci se zúčastnil Mistr Zapadlík. Nechyběl Forda T Touring r.v. 1924, pana Dytrycha, stále ve vzácném nálezovém stavu. Pečlivě renovovaná Praga Piccolo Faeton pana Kohoutka vedle BMW Dixi Karla Petschkeho, ne, nemohu jmenovat všechno, co tu stálo, Aero, Škoda, Ford A, MG, Walter, Jaguar, Lincoln, v mírné převaze byly Tatry. Našel tu místo i Chevrolet Corvette C1 r.v.1957 a růžový Cadillac Coupé de Ville r.v. 1958. Užitková vozidla včetně malého buldozeru, celá kategorie ze sbírky pana Laštovky, byla tentokrát u stodoly, na obvyklém místě vedle historických kanonů opět bojová technika, v čele s šeříkem ozdobeným Willisem r.v. 1946 Vlastmila Drchoty. A to nesmím zapomenout na motocykly, nebylo jich mnoho, ale všechny pozoruhodné. Nejstarší řemenové Torpedo z roku 1907, přes Moto Conford r.v. 1949 v nálezovém stavu, Jawa 350 OHV a zajímavý Monet Goyom 150 r.v. 1924, dovezený v minulém roce z Francie, až k Indianu Scout. Já jsem přála vítězství čtyřválcovému Indianu r.v.1929 pana Pešťála.
Pravá strana parku nabízela podívanou na novější techniku. S Fordem Mustang, Austinem Sprite, Triumphem Spitfire, Volvem a Mercedesem tady úspěšně soutěžila Škoda 110 LS, Škoda 110 R i Felicia. Když paní Hašková nastartovala Mustang Convertible r.v. 1967, litovala jsem, že nemohu pořídit také zvukový záznam.
Na programu byla i přehlídka dobového oblečení, výročí konce druhé světové války připomínaly uniformy spojeneckých armád, objevily se skotské kilty, v souladu s letošním motem „…a nechte na hlavě“ byly hodnoceny nejlepší pokrývky hlavy.
Po vyhlášení vítězů a předání cen byla odstartována předváděcí jízda do serpentiny v Roztokách a tím byla soutěž elegance ukončena.
Text a foto Jaroslava Brutarová
Výsledky Soutěže elegance 8. 5. 2013
Kategorie MOTO
- místo Torpedo rok výroby 1907, Josef Kubišta
- místo Jawa 350 OHV Speciál r.v. 1939, Oldřich Karas
- místo Indian Scout r.v. 1930, Pavel Prošek
Kategorie AUTO
- místo AERO 30 roadster r.v. 1935, ing. Václav Pešek
- místo BMW Dixi r.v. 1928, Karel Petschke
- místo Jaguar E Type r.v. 1967, V. Diviš
Kategorie JINÉ VOZIDLO
- místo letadlo Bleriot r.v. 1909, Václav Vondrášek
- místo Lanz- Buldog 45 r.v. 1936, Václav Laštovka
- místo maringotka Cikánka r.v. 1890, Václav Laštovka
Kategorie NEJLEPŠÍ POKRÝVKA HLAVY
- místo posádka Hupmobile R 20, r.v. 1911, Jan Treml
- místo posádka BMW Dixi, Karel Petschke
- místo posádka AERO 30 roadster, ing. Václav Pešek
Absolutní pořadí
- místo Hupmobile R 20, r.v. 1911, Jan Treml
- místo BMW Dixi r.v 1928, Karel Petschke
Nejstarší vozidlo De Dion Bouton r.v. 1903, Zdeněk Vohradský
Cena ředitele Dětské vozítko Holanďan, r.v. 1970, Hana Stehlíková
Cena volantu Cadillac r.v. 1917, Václav Macháček
—————
Fotogalerie: XXXIV. ROČNÍK SOUTĚŽE ELEGANCE HISTORICKÝCH VOZIDEL V ROZTOKÁCH U PRAHY
—————