VZPOMÍNKOVÁ JÍZDA 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH 2008

23.02.2011 15:34

 

V minulém roce uspořádaná VZPOMÍNKOVÁ JÍZDA  1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH se účastníkům líbila, a tak jsme se rozhodli, uspořádat podobný pohodový podnik i v letošním roce. K účasti se přihlásilo 40 vozidel, bylo to trochu méně, než jsme očekávali, ale samá zajímavá a atraktivní vozidla starší i mladší, české i cizí výroby,  jak už je na našich podnicích zvykem. Nejstarším byl Rolls Royce Silver Ghost rok výroby 1926, následoval Chevrolet AC rok výroby 1928, pokračovala Škoda 430, Ford A, Packard, Škoda Popular, Jaguar SS, až k nejmladším VW Karman Ghia rok výroby 1965 a Ford Mustang 1967, celkem 34 automobilů, jednu stopu zastupovaly 2 stroje Jawa 500. Raritou mezi automobily byl UVA Magnete v původním stavu, tak, jak ho z MG postupně přestavoval a modernisoval ing. Pohl.

Přejímka vozidel byla v pátek 13. 6. – nejsme přece pověrčiví – dopoledne v parku v Dolních Počernicích. Start do první etapy byl po lehkém obědě, od cíle ve Velkém Meziříčí nás dělilo 160 km. S ohleden na páteční dopravní špičku a opravu vozovky před Meziříčím byl pro dojezd do cíle zvolen dostatečný limit, tak aby nikdo nemusel spěchat.

Ve Velkém Meziříčí nás čekal příjemný hotel Jelínkova vila, před nedávnem přestavěný z bývalé vily rodiny Jelínkových. Ve stylové restauraci rukodělný pivovar vaří 3 druhy piva Harrach a připomíná tak tradici vaření piva ve městě. Obsluha byla ochotná, jídlo ani nápoje nechyběly, dva hudebníci rozezpívali celý sál.

V sobotní, druhé etapě byla předepsaná a kontrolovaná průměrná rychlost. Cíl byl v Postřižinském pivovaru v Dalešicích, na 4. ročníku setkání historických vozidel. Vozidel bylo více než stovka, při příjezdové cestě šedesátá a sedmdesátá léta, různé typy Škoda prostřídané mladšími MG, Triumph, mihl se Trabant, Volha. Zdálo se, že velký počet návštěvníků i vozidel pořadatele překvapil, těžko jsme hledali místo pro naše vozidla, nekonečně dlouho jsme čekali na slíbený oběd. Vzácnosti byly na pivovarském dvoře, hasičský Steyer a u nás málo známý francouzský Chenard a Walcker, odhaduji, že vyrobený dříve než 1910, Z 18, kterou známe z loňské Vzpomínkové jízdy, motorové kolo Laurin a Klement s přívěsným vozíkem, Aero 500, Tatra, Jaguar E type a podobné. Pro třetí etapu s cílem opět v hotelu byl povolen předčasný příjezd, získaný čas někteří využili ke krátkému odpočinku, jezdci na Rumpálech k malé opravě svých strojů.

Po večeři byly vyhlášeny výsledky, vítězové etap odměněni originálními cenami, byly rozdány zvláštní ceny.

Skutečný konec Vzpomínkové jízdy byl v neděli,  po výstavě vozidel na náměstí v Polné a

společném obědě na zámku.              

                                 

Foto ZDE.

Text i foto: Jaroslava Brutarová

—————

Zpět