Martin Zámečník

06.04.2011 11:43

 

Vážení pánové,
 
předem mého dopisu vás zdravím a velice mne těší, že existují takoví nadšenci jako vy, kteří nelitují námahy a s osobní obětavostí uchovávají pro současnost i pro budoucnost poklady minulosti, které dle obecných hledisek v dnešní spotřebě zasvěcené době nemají místo. Jako technicky zaměřený člověk, kterému historie není cizí, vám za to mohu být jen vděčný.
Proč vám ale píši: asi jako každého kluka i mne už v dětství zajímaly automobily i jiné dopravní prostředky a od dětství mám rád staré fotografie a filmy. Vždy mne bavilo a ani dnes se tomu neubráním, poznávat typy strojů, které se tu a tam daly zahlédnout. Nedávno se mi podařilo objevit doma starou krabici s filmovými negativy, z nichž zřejmě nikdy nebyly zvětšeny fotografie. Učinil jsem tak a na dvou z nich se objevily i automobily, které jsem nepoznal. Ve volných chvílích jsem po nich pátral a jeden se mi snad identifikovat podařilo, u druhého jsem však neuspěl. Strávil jsem hledáním dost času, a nakonec jsem se rozhodl napsat vám, zda-li byste mi nebyli v této věci nápomocni. Podotýkám, že k žádnému z vozů nemám žádný vztah, byly zkrátka jen náhodně zachyceny na fotografiích a vzbudily mou zvědavost.
Fotografie byly pořízeny asi v roce 1962 nebo 1963 na Kubánském náměstí a třídě SNB (Vršovická) v Praze. Na fotografii č. 1 se jedná dle mého názoru o vůz AWZ P70 kombi, vůz na fotografii č. 2 se mi identifikovat nepodařilo. Podle děleného předního skla jen odhaduji, že pochází z konce čtyřicátých či ze začátku padesátých let.
Za vaši případnou ochotu předem děkuji a přeji vám a všem členům VCC Praha mnoho úspěchů a radosti z krásné práce.
 
S pozdravem
 
Bc. Martin Zámečník

 

 

 
Shodou náhod se mi dnes podařilo zjistit, že dosud neidentifikovaným automobilem na obr. č. 2 by mohl být dvoudveřový Borgward Hansa 1500 nebo 1800. Budu rád, pokud se se mnou podělíte o svůj názor. Ještě jednou děkuji.
 
 
 

—————

Zpět


Diskusní téma: Martin Zámečník

Datum: 01.06.2012

Vložil: Hlavička

Titulek: P-70

Dobrý den,
kombík je 100% ,, starý trabant"
typ P-70 z NDR - AWZ
Sám jsem přesně takový měl asi 7 let.
Dvouválec, vodou chlazený, motor IFA, obsah 690 cm3.Měl mechanické brzdy /lanka/.Přední náhon.
Něco z IFY,DKW, poloosy se hodily na Vartburg a DKW.Asynchronní předodovka/meziplyn/ 3 rychlosti +Z.
celá kastle ze dřeva a duroplastu. Koženková střecha. Ideální rychlost 60km/hod.
Najel jem s ním asi 40.000 km.
Rád na něj vzpomínám. V zimě manželka otírala přední sklo pytlíkem se solí.Paráda!

—————