Jízda pravidelnosti do vrchu Zbraslav – Jíloviště 2014

09.09.2014 18:10

Výsledky dle kategorií

Výsledky absolutně

 

Vážení sportovní přátelé, 

po ukončení letošní soutěže Zbraslav Jíloviště dostal Veteran Car Club Praha mnoho děkovných dopisů. 
Ředitelství touto cestou děkuje všem, kteří nám zaslali poděkování za letošní ročník 2014. Je to pro nás velice potěšující ocenění naší práce. Zároveň je to pro nás také závazek aby ročník 2015 byl ještě lepší. 

Přejeme Vám do konce letošní veteránské sezony mnoho ujetých kilometrů s Vašimi veterány a také hodně sportovních úspěchů. 

 

Ředitelka soutěže
Jitka Křečková

 

 

Zbraslav, Jíloviště, jízda pravidelnosti, Eliška Junková, při vyslovení těchto slov se snad všem nadšencům historických vozidel vybaví závod do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Závod, který už od roku 1967 pořádá Veteran Car Club Praha a každý rok, ač v zaběhlých kolejích, překvapí něčím novým. Vždy se účastní auta známá i neznámá, krásné motocykly i burácející formule. Počty účastníků také stále stoupají, ale Zbraslavské náměstí je snad nafukující a pro každé vozidlo se vždy najde místo. I letos se tento závod konal první sobotu nového školního roku a pořadové číslo se vyšplhalo již na 47.

Na Zbraslav jsem se dostal už v ranních hodinách. Celé náměstí bylo úplně prázdné, nikde ani človíčka. Po osmé hodině ranní se ale už u divadla Jana Kašky začala sjíždět historická vozidla. Konečné číslo zúčastněných vozidel překročilo hranici 150, z toho zhruba 30 motorek. V půl dvanácté proběhla rozprava s jezdci a pohovořil i starosta městské části Zbraslav. Hodinu a půl po té již byly zábrany na svém místě a ke startu se řadily formule a sportovní vozy. Mezi nimi například již pravidelný účastník pan Zdeněk Křivohlavý s formulí Chelík Warburg F3, který nakonec dosáhl na první místo v kategorii. Burácející motory odstartovaly a hromadně se poté vrátily k druhé jízdě. Následovali tři kategorie motocyklů, zde opět tradičně pan doktor Pirk s Velorexem a pan doktor Pafko na motocyklu ČZ 125 z roku 1946. Zajímavostí byl také stroj Torpedo pana Kubišty, s rokem výroby 1907 se stal vůbec nejstarším vozidlem letošního závodu. Skvostem závodu se stalo až pět kategorií automobilů. Mezi auty nejstarším byl Hupmobile pana Tremla, rok výroby 1911. V patách měl ovšem další americké krasavce – Cadillac pana Macháčka a Buicky pana Šebka a Škuthana. Vyjímkou nebyly ani české Aerovky, Pragovky a Tatrovky. Mimo tyto nádherné vozy před i po válečné se také poprvé zúčastnilo pásové vozidlo - Weasel UST 24 pana Jaroslava Langa, rok výroby 1943. Z automobilů mladších krásné americké vozy Buick, Ford Mustang nebo Chevrolet Cevelle. Z českých vzácná třísvětlová Tatra 603 z roku 1959, jejímž hrdým majitelem je pan Dalimil Vyškovský. Jak už bývá zvykem letošní Jízda do vrchu splňovala všechno co má. Krásná auta, pěkné počasí, nové i známé tváře a spoustu diváků. Nezbývá nám jen věřit, že příští ročník bude alespoň stejně krásný jako ten letošní.

Text, fotografie a video: Jiří Patočka

Více fotek na FACEBOOKU.

 

Článek a rozhovor s ředitelkou závodu na webu Radiožurnálu.

Článek na Novinky.cz

Další fotografie ZDE.

—————

Zpět